Екопак България се включи в инициативата „Базар на професиите“ 2020 като представи професията „еколог“ и как се грижим за опазването на околната среда. Събитието събра във виртуално студио водещи имена от различни професионални сфери за разговори и дискусии за бъдещето на професиите им и пътя, който те разкриват. Базарът, организиран от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, ще проведе на 28 ноември (събота), от 10:00 до 17:00 ч, с излъчване на живо във YouTube и Facebook каналите на Мрежата.
Шестото издание на инициативата е с изцяло нов формат на онлайн конференция, водена от журналистите от TeenStation и включвания на живо на участниците в програмата. Базарът е насочен към деца и младежи във възрастова група 9-16 г., родители и учители.
“Базар на професиите” 2020 стартира с видео разказа “Защо ходят мама и татко на работа във фирма?”, лекция за кариерно ориентиране на тема “Как да избереш професия?” с Гергана Раковска и възможност за попълване на въпросник за кариерно ориентиране. Представени бяха полезни инструменти каквито са „Пътешественик в бъдещето“ – кариерна игра в 3D виртуален свят и Level Up 2 VET – мобилна игра на Фондация на бизнеса за образованието.
Децата и младежите разговаряха с проф. Христо Пимпирев, полярен изследовател и геолог, и експертите от екипа му – гл. ас. д-р Стефан Велев, геолог, д-р Иван Богданов, дерматолог, и доц. д-р Любомир Кендеров, хидробиолог.
В откровен разговор за инфлуенсърството с Рада Бонева, Теодора Рафаилова, книжен блогър и Юлиян Караджов, подкастър, споделиха може ли то да е професия и какво е необходимо, за да станеш инфлуенсър.
Журналистите от телевизия Bulgaria ON AIR Гергана Венкова и Златимир Йочев, лекари и учители, разказаха, предизвикателство ли е да упражняваш значими за цялото общество професии и какво е тяхното бъдеще.
Базар на професиите 2020 е част от Седмицата на професионалните умения на Европейската комисия.
В Базара на професиите 2020 се представиха спецификите на над 20 професии, онлайн разговори и дискусии, видеа и включвания на живо от работните места на някои от участниците. Онлайн формата на провеждане позволи участие на повече специалисти, представящи професията си, и активно включване на ученици от цялата страна, без да напускат сигурността на домовете си.
Тази година отговорните компании, които се включиха в инициативата са Асарел-Медет, Аурубис България, България он Еър, ДМ, Екопак България, Кауфланд, КонтурГлобал Марица Изток 3, ОББ, Овергаз, Софийски Университет, ТехноЛогика, Транспрес, Софарма и Фесто Производство.