10.06.2016
На 08.06.2016, в х-л Хилтън, се проведе шестото издание на Националния конкурс "Най-зелените компании в България", който се превърна в емблема на отговорния бизнес в страната.
Уникалната класация на b2b Media оцени и отличи най-зелените компании, опериращи в България. Малки и големи компании показаха и доказаха, че наистина постигат промени в своите екологични показатели и развиват бизнеса си по отговорен за природата начин.
Проучването е уникално за България, като отчита постигането на "зелени" цели и корпоративни стратегии. Допитването е за компаниите, които имат зелени инвестиции и самоинициират действия и каузи за по–здравословна среда.
Тази година в конкурса взеха участие рекорден брой участници. Над 60 компании се конкурираха в надпреварата за "Зелените Оскари" в конкурса, организиран от b2b Media. В 13-те основни категории, своите “зелени“ политики и послания оспорваха компании от всички сектори на икономиката в България.
Първото място в категория „Рециклираща промишленост, управление на отпадъци“ спечели ЕКОПАК България АД, последвана от ОП „Столично предприятие за третиране на отпадъци“ на второ място и Фиерхаутен България ООД на трето.
Основни критерии за оценяване, заложени в онлайн въпросника към компаниите:
1. Устойчиви политики 2015
Конкретни действия за намаляване на вредното въздействие от дейността на компанията.
2. Зелени практики
Засяга вътрешните процеси при използването на продукти и външните взаимоотношения с контрагенти.
3. Нормативна уредба
Познавате ли нормативната уредба, която регламентира вашата дейност в областта на въздействието върху околната среда?
4. Устойчиви инвестиции 2015
Средствата, вложени в устойчиви политики, дейности и инициативи през 2015 г.
5. Популяризиране на зелените практики
Комуникация вътре в компанията и навън сред обществеността
6. Сертифициране
Удостоверения, сертификати и други документални източници, издадени от трета страна във връзка с дейността по намаляване на въздействието от дейността на компанията върху околната среда, включително и отличия от Националния конкурс “Най-зелените компании в България”.
7. Управление на ресурсите
Програми и дейности, свързани с използването на ресурси в компанията по начин, щадящ околната среда.
8. Устойчиви инициативи 2015
Проекти с екологична насоченост на локално и национално ниво, които са инициирани от компанията или в които е взела участие.
9. Изпълнени обещания 2015
Връзката между думи и дела – кои обещания, дадени през 2014 година, са били изпълнени през 2015 година.
На снимката: Изпълнителният директор на ЕКОПАК България АД Тодор Бургуджиев прие "Зелен Оскар"